REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.topfarmsnasiona.pl

§1 Postanowienia ogólne

  1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.topfarmer.pl prowadzony jest przez Top Farms Agro Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Przelot 24, 60-408 Poznań) zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu pod nr KRS 102806, kapitał zakładowy: 2.000.000,00 zł, NIP: 748-14-54-415 , REGON: 531644605, adres poczty elektronicznej: nasiona@topfarms.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 61 847 91 39, zwanym dalej „Producentem”.
  2. Sklep Internetowy TOPFARMER (zwany też „Serwisem”) stanowi platformę zakupową, za pośrednictwem której, oferowane są nasiona rolnicze pozostające w ofercie partnerów handlowych właściciela platformy („Dystrybutorów”) – Top Farms Agro Sp. z o.o. wraz z usługami wspomagającymi dostępnymi za pośrednictwem Serwisu.
  3. Niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego www.topfarmsnasiona.pl skierowany jest do wszystkich użytkowników Serwisu, w tym do Klientów dokonujących zakupu Towarów za jego pośrednictwem, a także Dystrybutorów oferujących nasiona za pośrednictwem Top Farms Agro i Serwisu.
  4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Top Farms Agro Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Z chwilą przyjęcia danego zamówienia przez danego Dostawcę / Sprzedawcę, staje się on Administratorem danych osobowych Klienta, który złożył dane zamówienie, w zakresie w jakim jest to niezbędne do obsługi danego zamówienia.
  5. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podanie danych osobowych przez użytkowników Sklepu Internetowego lub potencjalnych Klientów jest dobrowolne, z zastrzeżeniem, iż w razie braku podania tych danych nie będzie możliwe korzystanie z usług Sklepu internetowego, w tym dokonanie zakupu Towaru za pośrednictwem Sklepu.
  6. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 ustawy z dn. 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z póź. zm., dalej zwana „Kodeksem cywilnym”).

§2 Definicje

  1. Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi Towaru określonego w zamówieniu.
  3. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
  4. Formularz zamówienia –interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia.
  5. Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
  6. Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży tj. osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie będącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność do czynności prawnych.
  7. Konsument – oznacza Klienta będącego osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  8. Konto Klienta – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Producenta, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi prowadzenia Konta Klienta, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
  9. Login – oznacza indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, składające się z ciągu znaków literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z Hasłem do założenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym. Login jest właściwym adresem poczty elektronicznej Klienta.
  10. Producent – oznacza Top Farms Agro Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Przelot 24, 60-408 Poznań) zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu pod nr KRS 102806, kapitał zakładowy: 2.000.000,00 zł, NIP: 748-14-54-415, REGON: 531644605, będącą jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.
  11. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
  12. Rejestracja – oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta z niektórych funkcji Sklepu Internetowego, w szczególności jak dokonanie zakupu Towarów za pośrednictwem Serwisu..
  13. Dystrybutor – oznacza partnera handlowego Top Farms Agro Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oferującego Towary za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  14. Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Producent prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie www.topfarmsnasiona.pl
  15. Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Dystrybutora za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży. Towarami oferowanymi za pośrednictwem Sklepu Internetowego są nasiona rolnicze.
  16. Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
  17. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Dystrybutorem, na podstawie Zamówienia Klienta i jego potwierdzenia przez Dystrybutora za pośrednictwem Serwisu na warunkach określonych w Regulaminie.
  18. Zamówienie – oferta Klienta zawarcia Umowy sprzedaży Towaru z Dystrybutorem za pośrednictwem Serwisu.

§3 Postanowienia ogólne. Zasady korzystania z Serwisu.

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, zdjęć zamieszczonych w celach prezentacji Towarów, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (za wyjątkiem logotypów i formularzy, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Producenta, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz zgodą Producenta wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
  2. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu:
    a. urządzenie umożliwiające przeglądanie stron internetowych,
    b. klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych,
    c. posiadanie konta poczty elektronicznej,
    d. przeglądarka internetowa (zaktualizowana do najnowszej wersji)
    e. włączona obsługa cookies,
  3. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Producenta, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
  4. Producent oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Producent nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
  5. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Producenta. Klienci zobowiązani są także do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość strony internetowej Sklepu i jej elementów technicznych oraz od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  6. Zabronione są bezprawne działania mogące utrudnić funkcjonowanie Sklepu Internetowego lub narazić Sprzedawcę na odpowiedzialność karną, cywilną lub utratę renomy.
  7. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  8. Producent może pozbawić Klienta prawa korzystania z Serwisu, w przypadku podania nieprawdziwych danych w procesie Rejestracji lub w Zamówieniu a także w przypadku stwierdzenia naruszenia prawa przez Klienta lub postanowień niniejszego Regulaminu przy wcześniejszej transakcji realizowanej z udziałem Klienta.

§4 Rejestracja i założenie Konta w Serwisie

  1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
  2. Rejestracja jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
    W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Producenta na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny do Producenta za pośrednictwem Serwisu. Niezbędne jest podanie następujących danych:
    a) imię i nazwisko lub nazwa firmy
    b) adres zamieszkania lub adres prowadzenia działalności
    c) adres e-mail
    d) numer telefonu
    f) NIP i REGON w przypadku Klientów prowadzących działalność gospodarczą.
  3. W czasie rejestracji Klient ustala indywidulane poufne Hasło i jest odpowiedzialny za zachowanie jego poufności i brak udostępnienia go osobom nieuprawnionym. Producent zapewnia, iż
  4. Hasło ustalone przez Klienta dla innych użytkowników Serwisu pozostaje utajnione.
  5. Warunkiem założenia Konta Klienta jest zapoznanie się przez Klienta z Regulaminem i jego akceptacja, poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu potwierdzającego powyższe zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptację.
  6. W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu otrzymywania informacji handlowych, o których mowa w art. 10 ustawy z dn. 18.07.2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.), przesyłanych przez Producenta, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Producent wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, a także o znanych Producentowi lub przewidywanych odbiorcach tych danych.
  7. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym, potwierdzenie Rejestracji przez Producenta. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, w tym usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych, za wyjątkiem Loginu.

§5 Zamówienia

  1. Klient posiadający Konto w Serwisie może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  2. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany.
  3. W celu złożenia Zamówienia, Klient dokonuje wyboru Towarów, ich ilości i opakowania (narzędziem pomocnym do określenia właściwej ilości produktu jest kalkulator norm wysiewu dla odmiany). Klient dokonuje zamówienia z gwarantowaną maksymalną ceną Producenta.
  4. Przy zamówieniu Klient wybiera z listy swojego Dystrybutora, którym może być firma lokalna lub dostawca ogólnokrajowy (lista pojawia się po wpisaniu kodu pocztowego, pokazują się firmy z danego regionu oraz te, które są w systemie jako ogólnopolskie).
  5. Dodanie Towaru do Zamówienia następuje przez wybór polecenia „DO KOSZYKA” pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Klient po skompletowaniu całości zamówienia, składa Zamówienie przez wysłanie Formularza Zamówienia do wybranego Dystrybutora i Producenta, za pośrednictwem Serwisu.
  6. Złożenie zamówienia jest jednoznaczne ze złożeniem przez Klienta wobec Dystrybutora oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
  7. Klient otrzymuje mailowe potwierdzenie dokonania zamówienia i informację o rozpoczęciu weryfikacji zamówienia u wybranego Dystrybutora. Klient jest związany ofertą zakupu Towaru objętą Zamówieniem od chwili jego złożenia przez okres 7 dni od daty złożenia przez Klienta prawidłowo wypełnionego Zamówienia.
  8. Dystrybutor wraz z Producentem dokonuje weryfikacji wiarygodności Klienta, w szczególności na podstawie dotychczasowej historii wywiązywania się przez Klienta z umów zakupu i dostępnych Dystrybutorowi lub Producentowi informacji o sytuacji finansowej i rzetelności Klienta. Weryfikacja Klienta trwa nie dłużej niż 7 dni od daty złożenia przez Klienta prawidłowo wypełnionego Zamówienia.
  9. W przypadku negatywnej oceny Klienta, Dystrybutor może odrzucić Zamówienie, o czym w pierwszej kolejności informuje Producenta, który może przekazać ofertę Klienta innemu Dystrybutorowi albo odrzucić Zamówienie Klienta, przekazując mu informację na wskazany przez Klienta e-mail najpóźniej w terminie 10 dni od daty złożenia przez Klienta prawidłowo wypełnionego Zamówienia.
  10. Jeżeli Dystrybutor wybrany przez Klienta lub wskazany przez Producenta zgodnie z pkt. 9 powyżej, po weryfikacji Klienta, przyjmuje jego Zamówienie, Dystrybutor przesyła Klientowi potwierdzenie w drodze wiadomości e-mail na wskazanych adres poczty elektronicznej Klienta, najpóźniej w terminie 10 dni od daty złożenia przez Klienta prawidłowo wypełnionego Zamówienia, wraz z ewentualnym przyznaniem na rzecz Klienta przez tego Dystrybutora rabatu, na podstawie której Klient złożył Zamówienie.
  11. Klient wyraża zgodę na zmianę Dystrybutora realizującego jego Zamówienie, w trybie wskazanym w pkt. 9 powyżej, o ile nie następuje zmiana innych elementów Zamówienia, jak rodzaj Towaru, jego ilość, cena Producenta oraz miejsce dostawy i termin zapłaty.
  12. Po zawarciu Umowy sprzedaży na podstawie złożonego przez Klienta Zamówienia i jego przyjęcia przez Dystrybutora, Dystrybutor potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta podczas Rejestracji lub składania zamówienia adres, a w przypadku kiedy Klientem jest Konsument do potwierdzenia dołącza także plik PDF zawierający aktualny Regulamin, pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy wraz z wzorem odstąpienia od Umowy sprzedaży.
  13. Producent nie jest stroną umów sprzedaży Towarów zawieranych pomiędzy Klientami a Dystrybutorami za pośrednictwem Serwisu.
  14. Zapłata za Towar następuje na warunkach ustalonych przez strony.

§6 Dostawa

  1. Dystrybutor realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Dopuszcza się również odbiór własny Towaru na warunkach opisanych w opcjach dostawy w procesie składania Zamówienia.
  3. Dystrybutor jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić do odbioru Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
  4. Producent zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o sposobie, terminie i ewentualnym dodatkowym koszcie dostawy Towary przez Dystrybutora.
  5. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
  6. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w Formularzu Zamówienia.
  7. W dniu gotowości wysyłki Towaru do Klienta albo gotowości jego osobistego odbioru, na adres poczty elektronicznej Klienta przekazywana jest informacja potwierdzająca odpowiednio nadanie przesyłki przez Dystrybutora lub jego dostępność w celu odbioru osobistego.
  8. Klient jest zobowiązany zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od przewoźnika spisania właściwego protokołu.
  9. Dystrybutor, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
  10. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Dystrybutor skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy. W takim przypadku Klient zostanie obciążony dwukrotną dostawą Towaru.
  11. W razie braku odbioru Towaru przy zaznaczeniu odbioru osobistego w terminie 7 dni od powiadomienia Klienta o gotowości Towaru do odbioru, Klient zostanie obciążony dodatkową opłatą za przechowanie w wysokości 20 zł za dzień przechowywania Towaru. Jeśli Towar nadal nie zostanie odebrany po upływie kolejnych 7 dni, Dystrybutor może wg swojego wyboru anulować Zamówienie przesyłając informację Klientowi na wskazany adres e-mail albo żądać jego odbioru i zapłaty za Towar.

§7 Reklamacje

  1. Dystrybutor zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Dystrybutor jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), przy czym wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Towaru z Umową w rozumieniu art. 5561 Kodeksu cywilnego.
  2. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia Towaru niezwłocznie po jego odbiorze i w sposób zwyczajowo przyjęty. W razie wykrycia lub ujawnienia się wady Towaru, Klient zobowiązany jest do zawiadomienia Dystrybutora o wadzie niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od jej ujawnienia.
  3. Reklamacje mogą być składane za pomocą poczty e-mail na adres kontaktowy Dystrybutora podany na stronie Serwisu albo pisemnie na adres siedziby Dystrybutora .
  4. Do złożenia reklamacji niezbędne jest przedstawienie dowodu zakupu (elektronicznego dokumentu rozliczeniowego lub faktury VAT) wraz z opisem wady Towaru.
  5. Czas rozpatrywania reklamacji wynosi 14 dni.
  6. Sposób załatwienia reklamacji w razie jej uznania przez Dystrybutora, zależy do rodzaju Towaru i jego specyfiki.
  7. Klient może zgłosić Producentowi reklamację w związku z korzystaniem z pozostałych usług w świadczonych drogą elektroniczną przez Producenta za pośrednictwem Serwisu. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres kontaktowy Producenta wskazany na stronach Serwisu. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamację i udziela Klientowi odpowiedzi.

§8 Odstąpienie od Umowy sprzedaży przez Konsumenta

  1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży z Dystrybutorem za pośrednictwem Serwisu, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, licząc od daty odbioru towaru przez Klienta.
  2. Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Dystrybutorowi oświadczenie o odstąpieniu (wzór oświadczenia dostępny na stronie Serwisu), w tym za pomocą formularza udostępnionego na stronie internetowej Serwisu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Dystrybutora.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą. Jeśli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Dystrybutor przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  4. Dystrybutor ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru do Klienta. Dystrybutor może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  5. Klient ma obowiązek zwrócić Towar Dystrybutorowi niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Dystrybutora przed upływem tego terminu.
  6. Na Kliencie ciąży obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia na czas transportu zwracanego Towaru, w celu zapobiegnięcia ewentualnym uszkodzeniom zwracanego Towaru. Dystrybutor w przypadku stwierdzenia uszkodzeń produktu ma prawo wstrzymać się ze zwrotem na rzecz Klienta dokonanych przez niego płatności, do czasu wyjaśnienia przyczyn powstałych uszkodzeń.
  7. W wypadku odstąpienia od Umowy Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.

§9 Usługi nieodpłatne

  1. Producent na stronach Serwisuwww.topfarmsnasiona.pl świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną, następujące usługi nieodpłatne:
    a) Formularz kontaktowy;
    b) Newsletter;
    c) Prowadzenie Konta Klienta.
  2. Usługi wskazane powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. Producent zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
  4. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Producenta.
  5. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Producenta lub cofnięciu już wysłanego formularza, poprzez ponowne wysłanie formularza zawierającego informację o cofnięciu oznaczonego formularza wysłanego przez Klienta wcześniej.
  6. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez Producenta na Stronie Internetowej Sklepu i przy rejestracji wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, w tym newsletterów poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu rejestracji Konta.
  7. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Producenta, na adres poczty elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sklepu internetowego. Newsletter przesyłany jest przez Producenta do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji Newslettera w powyższy sposób.
  8. Usługa wysyłania na rzecz Klienta informacji handlowych, w tym Newslettera Producenta, może być aktywowana przez Klienta w każdym czasie poprzez zgłoszenie Klienta w powyższym zakresie za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie Serwisu.
  9. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub za pośrednictwem odpowiedniego zgłoszenia za pomocą formularza kontaktowego na stronie Serwisu.
  10. Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień, oraz historii zamówień już zrealizowanych.
  11.  Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić żądanie usunięcia Konta Klienta Producentowi, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez Producenta, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.
  12. Producent jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Producenta lub innych Klientów albo Dystrybutorów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Producent zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.

§10 Postanowienia końcowe

  1. Treść niniejszego Regulaminu udostępniona jest w formie pliku PDF oraz może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
  2. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  3. Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji.
  4. Producent zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Producenta do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta, chyba że Strony postanowią inaczej. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Producent poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 10 marca 2023.

 

INFORMACJE O SZCZEGÓLNYCH ZAGROŻENIACH ZWIĄZANYCH Z KORZYSTANIEM PRZEZ USŁUGOBIORCÓW Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ ZA POŚREDNICTWEM SERWISU www.topfarmsnasiona.pl

Dostawca usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu www.topfarmer.pl, wykonując obowiązek z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 2020, poz. 344 z późn. zm.) informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną.
Informacja niniejsza dotyczy zagrożeń, które mogą wystąpić jedynie potencjalnie.
Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą m.in.:

Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i zaporę sieciową (firewall). Program taki powinien być stale aktualizowany.